• gezond afvallen purmerend

Lekker eten en gezond afvallen


Courgettefrittata met naanbrood en frisse yoghurtdip

40 minuten

Aantal calorieën: 616

Ingrediënten:

• Courgette - 0.5 stuks (150 gram)

• Olijfolie - 1 eetlepel (10 gram)

• Knoflook - 1 teentje (2 gram)

• Ui, rode - 0.5 stuks (50 gram)

• Cherrytomaatje - 6 stuks (60 gram)

• Ei - 2 stuks (100 gram)

• Naanbrood - 0.5 stuks (60 gram)

• Griekse yoghurt, mager - 50 gram

• Komijnzaad, gemalen - 0.5 theelepel (1 gram)

• Peterselie, gedroogd - 1 theelepel (1 gram)

• Feta, schapenkaas - 50 gram

• Peper - 1 snufje

• Zout - 1 snufje

Bereidingswijze:

1. Verwarm de oven voor op 200 graden.

2. Pel de ui en snijd in halve ringen. Snijd de knoflook fijn.

3. Was de courgette en snijd in plakjes. Was de cherrytomaten en snijd doormidden.

4. Verwarm de olie in een koekenpan en bak de helft van de knoflook met de ui en komijn voor ongeveer 3 minuten.

5. Voeg de plakjes courgette toe en bak nog 2 minuten. Verdeel de groenten vervolgens over een (ronde) ovenschaal.

6. Klop de eieren los in een kom met peper en eventueel zout. Verkruimel de feta erboven en roer door.

7. Schenk het eimengsel over de groente en verdeel de cherrytomaten eroverheen.

8. Bak de frittata in ongeveer 25 minuten in het midden van de oven gaar. Leg de laatste 5 minuten het naanbrood ernaast.

9. Meng ondertussen de yoghurt met de rest van de knoflook en de peterselie. Breng op smaak met peper en zout.

10. Schep de frittata op een bord en serveer met het naanbrood en yoghurtdip.

Eet smakelijk!

© 2020  Gezond Afvallen Purmerend